mari tengok penulisan dr senyum mengikut bulan..^_^

Akim - Janji

Jumaat, 8 Julai 2011

MARI WUJUDKAN SENYUMAN YANG MANIS ..



Hal yang pertama kali disedari saat bertemu orang adalah senyuman. Jika gigi terlihat kusam mungkin sangat mudah untuk membersihkannya kembali. Namun, bagaimana mendapatkan senyum yang cerah dan menawan?

Kebersihan gigi dan mulut sangat menentukan cerahnya senyum Anda. Berikut enam langkah mudah yang dapat Anda lakukan untuk mendapatkan senyum cerah dan menawan, seperti dilansir dari SheKnows.

Gosok gigi 2 kali sehari
Biasakan mengosokt gigi di pagi dan malam hari dan jangan lupa gunakan ubat gigi yang mengandung pemutih. Jika terdapat kotoran pada gigi Anda, cobalah gunakan whitening strips untuk mendapatkan tampilan gigi putih mempersona. Gigi yang putih dan sihat dapat mempengaruhi senyuman Anda.

Pergi ke doktor gigi
Pergilah ke doktor gigi untuk membersihkan karang gigi setiap 6 bulan sekali. Rongga mulut yang kotor juga dapat membuat nafas Anda tidak sedap, maka mintalah juga doktor gigi untuk melakukan beberapa rawatan untuk kebersihan mulut Anda.

Bersihkan kotoran setelah makan
Anda suka minum atau makan teh, kopi, anggur, atau sambal? Makanan dan minuman tersebut dapat meninggalkan noda pada gigi Anda. cepat bersihkan gigi dengan langsung menggosoknya, agar noda yang wujud pada gigi tidak menjadi flek. Hindari juga makanan yang mengandung asam kerana dapat mengikis email pada gigi.

Berhenti merokok
Apakah Anda perokok? Hindari kebiasaan buruk tersebut jika ingin mendapatkan senyum cerah . Selain dapat menyebabkan kanser paru-paru, merokok juga dapat meninggalkan noda pada gigi.


Lipstikk yang tepat
Pilihlah lipstik yang berwarna merah agar saat tersenyum gigi Anda terlihat lebih putih dan cerah. Sedangkan memakai lipstik berwarna oranye malah membuat gigi kehilangan kecerahannya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

click untuk senyum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

jom la chatting..hehhehe

ShoutMix chat widget

.